Αδυναμία ή άρνηση της δημοτικής αρχής να ειρηνεύσει την πόλη και την ύπαιθρο;
Το
τελευταίο τετράμηνο η παράταξη «Δημόσιος Χώρος Πρέβεζα-Λούρος-Ζάλογγο»
υπηρέτησε μια πρωτοβουλία ειρήνευσης της πόλης, με αφορμή βαρύτατο
τραυματισμό νεαρού συμπολίτη μας, που είχε λάβει χώρα στο δρόμο προς
Παντοκράτορα, στη θέση Πανόραμα – Κατσουλάρης – εργατικές ιδιοκτησίες.
Σε ανοιχτή
συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο στις 28 Φεβρουαρίου 2013,
ως συνέχεια της πρωτοβουλίας, είχαν αναδειχθεί πολλά ζητήματα που
αποτυπώθηκαν με ακρίβεια σε ψήφισμα. Έγινε μάλιστα φανερό πως πίσω από
την αθώα οδήγηση του κάθε συνδημότη μας βρίσκονται τα συμφέροντα της
παγκόσμιας βιομηχανίας του αυτοκινήτου και της πετρελαϊκής ενέργειας,
των οποίων η ανάπτυξη συνέδεσε το κέρδος με το αίμα και την απώλεια της
ζωής. Όμως οι δρόμοι της Πρέβεζας, ακόμα και η Λεωφόρος Ειρήνης,
θεωρούνται πεδίο ειρήνης και «ταξικής ουδετερότητας». Τα προβλήματά τους
δεν προσεγγίζονται με σοβαρότητα, με αποτέλεσμα να βασιλεύει
ανασφάλεια, που απορρέει από τη διάχυτη νοοτροπία «πρώτα το αυτοκίνητο
μετά ο άνθρωπος».
Με το ψήφισμα καλούσαμε τη Δημοτική Αρχή
και το Δημοτικό Συμβούλιο να προωθήσουν διαδικασίες για την ανάθεση
μελέτης για κατάρτιση σχεδίου «ειρήνευσης» της πόλης, αρχής γενομένης
από το εγκαταλελειμμένο σημείο του εν λόγω τροχαίου. Η ειρήνευση αυτή,
εκτιμούσαμε, μπορεί να επιτευχθεί με μονοδρόμηση, πεζοδρόμηση,
ποδηλατοδρόμηση, μειωτήρες ταχύτητας όπως μπροστά στον αερολιμένα
«Ελευθέριος Βενιζέλος», προσεκτική φρεσκαριζόμενη διαγράμμιση, φωτισμό
και εγκατάσταση σηματοδοτών ρύθμισης της κυκλοφορίας. Καλούσαμε επίσης
τους συνδημότες μας σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας και συμπαράστασης των
περιοίκων, στο δρόμο Αγίου Γεωργίου – Παντοκράτορα την Κυριακή 10 Μαρτίου 2013
με στόχο τη διαμόρφωση πρότασης για άμεση παρέμβαση ανακούφισης του
δρόμου αυτού. Τη δράση μας ανακοινώσαμε, προ ημερησίας διατάξεως, στη
συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Παρασκευής 29ης Μαρτίου 2013.
Λόγω του εκδηλωθέντος ενδιαφέροντος εκ μέρους του Δήμου, στείλαμε στις
τεχνικές υπηρεσίες και σχετική πρόταση.
Στη φάση αυτή με e-mail (20/5/2013)
πληροφορούμαστε πως η πρότασή μας παραπέμφθηκε (έγγραφο υπ΄αριθ.
1016/49/562-α/29-4-2013) στην Τροχαία Πρέβεζας. Αυτή, κατόπιν αυτοψίας,
στην περιοχή προτείνει τοποθέτηση πινακίδων αναγγελίας κινδύνου Κ5
(σύμφωνα με τον
Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για στένωση οδού) και ορίου ταχύτητας, στα δυο άκρα. Εξάλλου, σύμφωνα με το υπηρεσιακό ενημερωτικό έγγραφο
η Τροχαία Πρέβεζας δεν συνηγορεί για μονοδρόμηση και τοποθέτηση μειωτήρων ταχύτητας. Κατόπιν αυτού ο Δήμος τοποθέτησε στις 17 Μαΐου 2013 την υποδειχθείσα πινακίδα σήμανσης.
Η δημοτική παράταξη «Δημόσιος Χώρος Πρέβεζα-Λούρος-Ζάλογγο» επισημαίνει τα εξής:
Σύμφωνα με τον
Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων
(άρθρο 79) οι δημοτικές αρχές θέτουν κανόνες «για τη ρύθμιση της
κυκλοφορίας, των μονοδρομήσεων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, τον
προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης των οχημάτων κ.λπ.»,
με εισήγηση της δημαρχιακής επιτροπής προς το δημοτικό συμβούλιο, η
οποία λαμβάνει υπόψη τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις των αρμόδιων
κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων και
ομάδων πολιτών της περιφέρειας του Δήμου,
με τους οποίους γίνεται η διαβούλευση. Εξάλλου, σύμφωνα με το άρθρο 82
του Κώδικα οι αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων, που αφορούν την
κυκλοφορία απλά κοινοποιούνται στις κατά τόπους Υπηρεσίες της Τροχαίας.
Είναι φανερό ότι η Δημοτική Αρχή δεν
έδρασε έτσι ώστε να αποτρέπονται περιστατικά τροχαίου εγκλήματος σαν το
συζητούμενο εδώ. Αντίθετα, προσέφυγε σε συνηγορία της αστυνομικής αρχής, σαν να χρειαζόταν να γίνει εκτίμηση των κινδύνων των οδηγών, στη στένωση. Στο εν λόγω σημείο, η πινακίδα αναγγελίας κινδύνου,
που οδηγεί και σε μείωση της ταχύτητας, θα μπορούσε να προστατέψει και
τους πεζούς. Όμως αυτή η πινακίδα δεν αποτελεί για τους συχνά
διερχόμενους οδηγούς συμβουλή για ένα δρόμο που γνωρίζουν, και δεν
πρόκειται να την ακολουθήσουν, αφού ξέρουν πως δεν κινδυνεύουν. Έτσι
μένουν απροστάτευτοι τόσο οι ίδιοι όσο και οι πεζοί. Το όριο ταχύτητας
των 40 km/h είναι για το σημείο εκείνο και όλο τον παρατημένο δρόμο του
Κάστρου Αγίου Γεωργίου, όπου το όριο είναι 50 km/h, υπερβολική ταχύτητα.
Οι εναλλασσόμενες δημοτικές εξουσίες
έχουν εγκαταλείψει το σημείο αυτό Κάστρο – Πανόραμα – Κατσουλάρη –
εργατικές ιδιοκτησίες σε ασυγχώρητη κατάσταση, ενώ οι δημότες μας, με το
μόχθο τους έχουν προσφέρει σημαντική οικιστική ανάπτυξη στη γειτονιά.
Καταγγέλλουμε τα ανωτέρω στο Δημοτικό Συμβούλιο, στο οποίο κάνουμε
ανάγνωση του παρόντος (27 Μαΐου 2013), και στην πρεβεζάνικη κοινωνία.