Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Μουσικό σχολείο..χωρίς μουσική παιδεία...

Από τις κινητοποιήσεις των μαθητών


Για 156 χαμένες διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως κάνει λόγο ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας, υπογραμμίζοντας πως τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και ενώ ήδη έχουν χαθεί χιλιάδες πολύτιμες διδακτικές ώρες μουσικής παιδείας για τα παιδιά, συνεχίζουν να παραμένουν κενές θέσεις καθηγητών.
Ο Σύλλογος με επιστολή του προς τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Αρβανιτόπουλο, επισημαίνει τις σημαντικότατες ελλείψεις που παρουσιάζονται στο Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας σε καθηγητές Μουσικών Ειδικοτήτων υπογραμμίζοντας πως το Υπουργείο μόλις πριν είκοσι ημέρες εξέδωσε την υπ’ αριθμ. 1883/Δ2/7-1-2013 εγκύκλιο με την οποία ανακοινώνει τις ώρες που προτίθεται να καλύψει σε κάθε Μουσικό Σχολείο και οι οποίες για το Μουσικό σχολείο Πρέβεζας αντιστοιχούν στις 12 εβδομαδιαίως.
«Είναι ολοφάνερο πως οι ώρες αυτές δεν επαρκούν για την κάλυψη των κενών στο σχολείο μας όπως άλλωστε και στα άλλα Μουσικά Σχολεία, κάτι που αναφέρεται και στην ίδια την εγκύκλιο» υπογραμμίζει ο Σύλλογος στην επιστολή του σημειώνοντας ότι, τα Μουσικά Σχολεία πρέπει να είναι Πρότυπα Σχολεία, η απρόσκοπτη λειτουργία και αναβάθμιση των οποίων είναι επιβεβλημένη σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ενάντια στην οικονομική και πολιτιστική Βαρβαρότητα των καιρών.
«Εμείς ως γονείς μαθητών στο Μουσικό σχολείο Πρέβεζας είμαστε ευτυχείς να έχουμε παιδιά που φοιτούν στο σχολείο αυτό, το οποίο συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και χαίρονται πραγματικά την αξία της πολύτιμης γνώσης που αποκτούν, μέσω των πολλών καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσουν. Το Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας, μπορεί και πρέπει να αποτελεί έναν φορέα πολιτιστικής και μορφωτικής προσφοράς και να συντελεί ουσιαστικά στην εν γένει πνευματική ανάπτυξη του τόπου μας. Προτάσσουμε σήμερα το επείγον θέμα του διορισμού καθηγητών Μουσικής παιδείας, στο σχολείο μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θεωρούμε εξόχως σημαντικά και τα υπόλοιπα θέματα, όπως αυτό της πιστοποίησης των μουσικών σπουδών, της αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων μουσικών μαθημάτων» επισημαίνουν οι γονείς ζητώντας από τον Υπουργό να μεριμνήσει άμεσα ώστε να καλυφτούν τα κενά και να αναστραφεί το κλίμα απογοήτευσης που βιώνουν οι μαθητές του, όπως και άλλων Μουσικών Σχολείων, οι οποίοι δεν θέλουν να χάνουν πολύτιμες διδακτικές ώρες, λαχταρούν για μάθηση και δεν έχουν το αυτονόητο.
mousiko14
Ερώτηση για το θέμα των κενών στο Μουσικό Σχολείο κατέθεσαν στον αρμόδιο Υπουργό πριν λίγες ημέρες και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Κωνσταντίνος Μπάρκας και Ευκλείδης Τσακαλώτος επισημαίνοντας πως υπονομεύεται σε υπερθετικό βαθμό η λειτουργία των μουσικών σχολείων και επαληθεύονται οι φόβοι της εκπαιδευτικής κοινότητας που μιλά για σταδιακή κατάργηση τους.
Η ερώτηση που κατέθεσαν αναφέρει:
ΘΕΜΑ: «Ελλείψεις Eκπαιδευτικών στα Μουσικά Σχολεία»
Μέσα στο γενικότερο δυσμενές περιβάλλον που διαμορφώνεται στη δημόσια εκπαίδευση, τα μουσικά σχολεία βρίσκονται πλέον αντιμέτωπα με ζητήματα που θέτουν εν αμφιβόλω την ίδια τους την ύπαρξη.
Είναι γνωστό ότι τα μουσικά σχολεία, που το καθένα ξεχωριστά καλύπτει τις ανάγκες ολόκληρων νομών πανελλαδικά ή πολυάριθμων δήμων στην Αττική, ξεκινούν τη λειτουργία τους στις αρχές κάθε σχολικής χρονιάς χωρίς εξασφαλισμένη τη μεταφορά των μαθητών τους. Είναι γνωστό, επίσης, ότι λειτουργούν με ανεπαρκείς συνθήκες σε ό,τι αφορά τη σίτιση των μαθητών, τα βιβλία τους, την υλικοτεχνική υποδομή των χώρων διδασκαλίας. Αυτά από μόνα τους θα ήταν αρκετά για να τονιστεί ότι υπολειτουργούν . Δυστυχώς όμως, δεν είναι τα μόνα προβλήματα.
Το βασικότερο όλων είναι η έλλειψη καθηγητών που δείχνει να παγιώνεται. Ήδη από τις 28/9/2012 η ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή της αναφέρεται στα πολλά κενά που υπάρχουν στα μουσικά σχολεία ενώ η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων με δελτίο τύπου στις 1-2/12/2012 τονίζει ότι εβδομαδιαία χάνονται 9.708 ώρες λόγω έλλειψης καθηγητών.
Θα περίμενε κανείς ότι το Υπουργείο Παιδείας θα φρόντιζε έστω και καθυστερημένα για την κάλυψη αυτών των κενών. Αντ’ αυτού, με το υπ. αρ. πρωτ. 1883/Δ2/7-1-2013 έγγραφό του προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρέχει τη δυνατότητα πρόσληψης εκπαιδευτικών για την κάλυψη μόνο 546 ωρών εβδομαδιαίως. Το ποσοστό κάλυψης σε σχέση με το σύνολο των κενών που απαριθμεί η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων δεν υπερβαίνει το 6%. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά κάλυψης για κάθε ένα ξεχωριστά από τα μουσικά σχολεία της χώρας.
Στο ίδιο έγγραφο, μάλιστα, το Υπουργείο Παιδείας σημειώνει: «...οι διατιθέμενες ώρες είναι σημαντικά λιγότερες από τις ανάγκες των Μουσικών Σχολείων όπως αυτές καταγράφηκαν στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και είναι στην διακριτική ευχέρεια των Διευθυντών των Μουσικών Σχολείων η επιλογή των μουσικών ειδικεύσεων στις οποίες θα πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις των ωρομισθίων, με γνώμονα τις πιο επείγουσες εκπαιδευτικές ανάγκες» αφήνοντας ξεκάθαρα να εννοηθεί ότι δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε περισσότερες προσλήψεις καθηγητών. Όμως, δυστυχώς για το Υπουργείο Παιδείας, δεν υπάρχουν «πιο επείγουσες εκπαιδευτικές ανάγκες». Όλες οι ανάγκες σε ώρες μαθημάτων είναι το ίδιο επείγουσες. Αυτό, άλλωστε, επισημαίνει και ο Σύλλογος Γονέων Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας που με επιστολή του στις 18/1/2013 τονίζει ότι για το μουσικό σχολείο της Πρέβεζας διατέθηκαν μόνο 12 ώρες με αποτέλεσμα να εξακολουθούν να υπάρχουν 156 ώρες κενές εβδομαδιαίως. Οι ώρες αυτές αντιστοιχούν σε 12 μουσικά μαθήματα και κυμαίνονται από 2 εώς 40 σε καθένα από αυτά. Αποτέλεσμα είναι να μην μπορούν να τηρηθούν τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα μαθημάτων.
Είναι, πλέον, φανερό ότι με τέτοιες ενέργειες υπονομεύεται σε υπερθετικό βαθμό η λειτουργία των μουσικών σχολείων και επαληθεύονται οι φόβοι της εκπαιδευτικής κοινότητας που μιλά για σταδιακή κατάργηση τους.
Θεωρώντας δεδομένο πως η μουσική παιδεία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης του εκπαιδευτικού συστήματος και στο βαθμό που αυτό εξακολουθεί να αποτελεί και επίσημη διακύρηξη του Υπουργείου Παιδείας,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πόσες είναι οι ανάγκες ωρών διδασκαλίας εβδομαδιαίως των μουσικών σχολείων που έχουν καταγραφεί στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και δεν έχουν καλυφθεί ακόμα;
2. Σκοπεύει να καλύψει όλα τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν στα μουσικά σχολεία και αν ναι, πότε;
3. Αν όχι, με ποιον ακριβώς τρόπο θα στηρίξει επί της ουσίας τη λειτουργία τους ως μουσικά και όχι απλά ως γενικής παιδείας σχολεία;
4. Τι και πως, ακριβώς, εννοεί το Υπουργείο τις «πιο επείγουσες εκπαιδευτικές ανάγκες», όπως αναφέρονται στο προαναφερθέν έγγραφό του; Πως θα διασφαλίσει στην πράξη τη δυνατότητα επλογής μαθημάτων από τους μαθητές και την τήρηση των ωρολόγιων προγραμμάτων; Πως θα καλύψει τις 156 ώρες που εξακολουθούν να παραμένουν κενές στο μουσικό σχολείο Πρέβεζας σύμφωνα με το σύλλογο γονέων;
5. Πως θα διασφαλίσει ότι η φετινή υποστελέχωση δεν θα επαναληφθεί και του χρόνου; Ποιος ειναι ο σχεδιασμός για τις επόμενες χρονιές σε ό,τι αφορά τα μουσικά σχολεία;
Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μπάρκας   Κων/νος
Τσακαλώτος Ευκλείδης

 Πηγή :atpreveza